-->
Stanowisko pracy d/s księgowości budżetowej
1) Ewidencja syntetyczna i analityczna oraz prowadzenie księgowości i windykacji dochodów z tytułu:
a) dochody z najmu i dzierżawy składników majątkowych gminy
b) czynsze mieszkaniowe i za lokale użytkowe
c) opłata za użytkowanie wieczyste
d) wpływy ze sprzedaży mienia
e) inne dochody gminy, które podlegają ewidencji i rozliczeniu podatku VAT
f) zajęcie pasa drogowego,
g) opłata planistyczna.
2) Przygotowywanie danych do sprawozdań w zakresie ewidencjonowanych dochodów oraz porównywanie i kontrolowanie ich realizacji w budżecie.
3) Sporządzanie zestawień obrotów i sald, analiza i kontrola kont rozrachunkowych, przeprowadzanie weryfikacji kont księgowych, wyjaśnienie powstałych różnic, inwentaryzacja roczna tych kont.
4) Prowadzenie rejestrów zakupów i sprzedaży towarów i usług objętych ustawą o podatku VAT.
5) Terminowe wystawianie faktur VAT z tytułu dochodów podlegających opodatkowaniu podatkiem VAT zgodnie z ustawą o podatku VAT.
6) Systematyczna kontrola wpływu dochodów podlegających opodatkowaniu podatkiem VAT w celu terminowego wystawienia faktury VAT.
7) Dekretowanie i ewidencja księgowa deklaracji VAT z zastosowaniem klasyfikacji budżetowej.
8) Comiesięczne rozliczanie podatku VAT, sporządzanie deklaracji podatkowej zbiorczej oraz pilnowanie terminowości składania deklaracji i płatności podatku VAT w Urzędzie Skarbowym, współpraca z Urzędem Skarbowym w zakresie rozliczeń podatku VAT.
9) Rozliczanie dotacji celowych udzielanych z budżetu gminy na zadania bieżące.
10) Prowadzenie ewidencji i księgowości w zakresie dochodów budżetu państwa realizowanych przez Gminę.
11) Prowadzenie rozliczeń Towarzystwem Budownictwa Społecznego w Glinojecku wynikającym z zawartych umów o zarządzaniu i administrowaniu nieruchomościami komunalnymi.
12) Prowadzenie ewidencji druków ścisłego zarachowania – czeków gotówkowych, druki opłaty targowej.
13) Prowadzenie spraw związanych z ubezpieczeniem mienia gminy.
14) Przekazywanie do archiwum zakładowego posiadanych dokumentów, dowodów księgowych, a także teczek prowadzonych spraw - w terminach i w sposób przewidziany przepisami ogólnymi i wewnętrznymi.
15) Sporządzanie informacji, deklaracji i sprawozdań z zakresu wykonywanych czynności.