I Zadania wynikające z pełnienia funkcji Kierownika Referatu: 1. Kierowanie pracą Referatu w celu zapewnienia skuteczności i sprawności jego działania. 2. Prawidłowe planowanie i organizowanie pracy Referatu. 3. Nadzór nad prawidłowym wykonywaniem zadań Referatu oraz podległych pracowników. 4. Nadzór nad przestrzeganiem przez pracowników Referatu dyscypliny pracy. 5. Koordynowanie wykonywania obowiązków wynikających z ustaw, innych przepisów prawnych oraz Uchwał Rady Miejskiej. 6. Przedkładanie Burmistrzowi propozycji powierzenia określonych obowiązków pracowników Referatu. 7. Posiadanie kompletnej wiedzy o zagadnieniach realizowanych przez Referat. Pomaganie pracownikom w rozwiązywaniu spraw trudnych, zawiłych wymagających konsultacji. 8. Reagowanie na przypadki niewłaściwego zachowania się pracownika wobec petenta. 9. Opiniowanie podań pracowników u udzielenie zwolnień od pracy. 10. Wnioskowanie w sprawach nagradzania i karania pracowników Referatu.
II Do zadań Sekretarza należy w szczególności: 1.Odpowiadanie za przygotowywanie wstępnych projektów uchwał Rady i zarządzeń Burmistrza. 2.Zapewnianie warunków sprawnego funkcjonowania Urzędu. 1) Kontrola dyscypliny pracy w Urzędzie. 2) Prowadzenie rejestru skarg i wniosków obywateli i dbanie o ich prawidłowe załatwianie. 3) Organizowanie kontroli wewnętrznych oraz ustalanie rocznych planów tych kontroli. 4) Opracowywanie i aktualizacja zakresów czynności dla poszczególnych stanowisk pracy Urzędu. 5) Sprawowanie nadzoru nad właściwym kompletowaniem dokumentów z pracy Rady i Zarządzeń Burmistrza, akt Urzędu i archiwum urzędu. 6) Dbanie o wygląd budynku Urzędu i jego otoczenia. 7) Nadzorowanie przestrzegania Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miasta i Gminy Instrukcji Kancelaryjnej, Jednolitego Rzeczowego Wykazu Akt i Kodeksu Postępowania Administracyjnego na każdym stanowisku pracy w Urzędzie. 8) Sprawowanie nadzoru nad majątkiem Urzędu. 9) Przygotowuje projekty zmian Regulaminu Organizacyjnego, Jednolitego Rzeczowego Wykazu Akt oraz czuwa nad ich aktualizacją. 10) Koordynowanie działalności komórek organizacyjnych Urzędu, organizowanie ich współpracy wymiany informacji oraz sprawowanie nadzoru nad ich działalnością 11) Przedkładanie Burmistrzowi propozycji dotyczących usprawniania pracy. 12) Odpowiadanie za zabezpieczenie pieczęci i druków ścisłego zarachowania. 13) Wydawanie poświadczeń urzędowych. 14) Organizowanie w porozumieniu z Burmistrzem naboru na wolne urzędnicze stanowiska pracy i wolne kierownicze stanowiska urzędnicze oraz organizowanie i nadzorowanie przebiegu służby przygotowawczej. Prezentowanie nowoprzyjętych pracowników i zapoznanie ich ze wszystkimi przepisami regulaminowymi i porządkowymi dotyczącymi funkcjonowania Urzędu. 15) Prowadzenie praktyk zawodowych. 16) Nadzór nad organizacją pracy w Urzędzie oraz prowadzenie spraw związanych z doskonaleniem kadr i inspirowanie do podnoszenia kwalifikacji przez pracowników. 17) Koordynowanie wdrażania informatyzacji i cyfryzacji w pracy administracyjnej Urzędu. 18) Zapewnienie skutecznych sposobów publikacji prawa miejscowego, obwieszczeń oraz wszelkich informacji o charakterze publicznym na terenie Gminy, w tym redagowanie BIP. 19) Nadzorowanie czasu pracy pracowników Urzędu, czuwanie nad prawidłowym wykorzystaniem urlopów pracowniczych. 20) Nadzór nad przestrzeganiem przez pracowników przepisów prawa, porządku i dyscypliny pracy. 21) Pełnienie obowiązków Specjalisty ds. Ochrony Danych Osobowych w Urzędzie Miasta i Gminy określonych w Instrukcji Zarządzania Systemem Informatycznym służącym do przetwarzania danych osobowych Urzędu Miasta i Gminy w Glinojecku oraz w dokumencie- Polityka Bezpieczeństwa Danych Osobowych Urzędu Miasta i Gminy w Glinojecku tj. nadzorowanie przestrzegania zasad ochrony przetwarzanych danych osobowych. 22) Zapewnianie prawidłowego przebiegu procesów legislacyjnych w Urzędzie. 23) Nadzór nad działaniem Komisji Socjalnej Urzędu. 24) Współpraca z organizacjami pozarządowymi. 25) Nadzór nad opracowywaniem i aktualizacją dokumentów strategicznych rozwoju Miasta i Gminy spójnych z dokumentami wyższego rzędu oraz monitorowanie realizacji celów w nich zakreślonych. 26) Przyjmowanie interesantów. 27) Nadzór nad wykonywaniem zadań przez Gminne Jednostki Organizacyjne. 28) Zatwierdzanie dokumentów finansowo-księgowych do wypłaty. 29) Podpisywanie dokumentów drogą elektroniczną i w formie papierowej w zakresie powierzonych upoważnień. 30) W czasie nieobecności Burmistrza bieżąca dekretacja korespondencji wpływającej do Urzędu Miasta i Gminy. 31) Występowanie do Burmistrza z wnioskami o przyznanie pracownikom nagród, wyróżnień, kar oraz dokonywanie zmian na stanowiskach pracy. 32) Odpowiadanie za wykonanie zaleceń i zadań pokontrolnych w Urzędzie. 33) Koordynacja i organizacja spraw związanych z wyborami powszechnymi, spisami, referendami oraz konsultacjami. 34) Prowadzenie rejestru upoważnień i pełnomocnictw wydanych przez Burmistrza. 35) Podejmuje czynności kierownika Urzędu pod nieobecność Burmistrza lub wynikające z innych przyczyn niemożności pełnienia obowiązków przez Burmistrza. 36) Prowadzenie, gromadzenie i archiwizacja wytworzonej dokumentacji zgodnie z obowiązującymi przepisami kancelaryjno- archiwalnymi. Przekazywanie uporządkowanej dokumentacji spisami zdawczo-odbiorczymi akt do archiwum zakładowego. 37) Wykonywanie innych zadań wynikających z przepisów prawa, poleceń lub upoważnienia Burmistrza.