-->
Stanowisko pracy d/s Gospodarki nieruchomościami, lokalami i majątkiem Gminy
1) Gospodarowanie i zarządzanie komunalnymi gruntami zabudowanymi i przeznaczonymi w planach zagospodarowania przestrzennego pod zabudowę, w tym ich zbywanie , oddawanie w użytkowanie wieczyste, użytkowanie, dzierżawę, najem, użyczenie i zarząd,
2) Ustalanie ich wartości , cen i opłat za ich korzystanie,
3) Zlecanie i odbiór robót geodezyjno-szacunkowych,
4) Komunalizację mienia,
5) Organizowanie przetargów na nieruchomości komunalne,
6) Zbywanie nieruchomości komunalnych,
7) Nabywanie nieruchomości niezbędnych dla realizacji zadań Gminy,
8) Rozgraniczanie i podział, oraz scalanie nieruchomości,
9) Tworzenie zasobów gruntów komunalnych,
10) Zagospodarowanie wspólnot gruntowych,
11) Sprzedaż lokali mieszkalnych, nieruchomości; oddawanie w użytkowanie wieczyste, użytkowanie i wydzierżawianie gruntów komunalnych,
12) Wymianę, scalanie i zamiana gruntów,
13) Publikację wykazów: nieruchomości przeznaczonych do sprzedaży, oddanie w użytkowanie nieruchomości, najmu i sprzedaży lokali mieszkalnych,
14) Prowadzenie prac związanych z wynajmowaniem komunalnych lokali mieszkalnych,
15) Reprezentowanie Gminy jako właściciela w ustalaniu granic nieruchomości, zebraniach wspólnot mieszkaniowych,
16) Prowadzenie ewidencji gruntów i obiektów komunalnych (mapa rejestru) oraz aktualizacja wartości tego majątku,
17) Przygotowywanie dokumentacji dla celów notarialnych w przypadku sprzedaży, oddania w użytkowanie wieczyste dla nabywania nieruchomości,
18) Wnioskowanie o wpis do ksiąg wieczystych oraz wykreślania z ksiąg wieczystych długów i ciężarów,
19) Aktualizacja opłat rocznych z tytułu użytkowania wieczystego nieruchomości komunalnych,
20) Oddawanie nieruchomości w zarząd i administrowanie oraz orzekanie o wygaśnięciu zarządu i administrowania,
21) Udział w przekazywaniu nieruchomości państwowych i innych komunalnych na rzecz Gminy,
22) Wykonywanie prawa pierwokupu,
23) Zbywanie i nabywanie nieruchomości w drodze przetargów,
24) Prowadzenie spraw związanych z przekształceniem prawa użytkowania wieczystego nieruchomości w prawo własności,
25) Prowadzenie spraw organizacyjnych dotyczących funkcjonowania komisji mieszkaniowej,
26) Wyrażanie zgody na zmianę sposobu użytkowania lokali gminnych,
27) Współpraca z TBS,
28) Wykonywanie zadań związanych z obsługą funduszu sołeckiego
29) Wykonywanie innych zadań wynikających z przepisów prawa lub poleceń Burmistrza i Sekretarza Miasta i Gminy.
30) Prowadzenie, gromadzenie i archiwizacja wytworzonej dokumentacji zgodnie z obowiązującymi przepisami kancelaryjno – archiwalnymi. Przekazywanie uporządkowanej dokumentacji spisami zdawczo-odbiorczymi akt do archiwum zakładowego zgodnie z obowiązującym harmonogramem.