-->
Stanowisko pracy d/s płac i księgowości instytucji kultury
1) Prowadzenie rachuby wynagrodzeń pracowników Urzędu Gminy, pracowników Miejsko-Gminnego Ośrodka Kultury w Glinojecku i Miejsko-Gminnej Biblioteki w Glinojecku, pracowników interwencyjnych, osób zatrudnionych na podstawie umów cywilnoprawnych w tym:
a) naliczanie wynagrodzeń, ekwiwalentów, naliczanie dodatkowego wynagrodzenia rocznego, zasiłków chorobowych oraz innych należności, sporządzanie list płac oraz przygotowywanie przelewów w/z płac, prowadzenie ewidencji wynagrodzeń, zasiłków chorobowych i innych z ZUS w programie zatwierdzonym do stosowania w urzędzie, sporządzanie dokumentów związanych z przejściem pracownika na rentę lub emeryturę,
b) naliczanie i terminowe odprowadzanie do Urzędu Skarbowego podatków od wypłaconych wynagrodzeń, sporządzanie deklaracji podatkowych, rozliczanie podatku dochodowego od osób fizycznych,
c) zgłoszenia i wyrejestrowania do ZUS pracowników oraz osób pracujących na podstawie umów cywilnoprawnych,
d) naliczanie i terminowe odprowadzanie do ZUS składek na ubezpieczenie społeczne, zdrowotne i Fundusz Pracy,
e) sporządzanie deklaracji, naliczanie i terminowe odprowadzania składek na rzecz Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych, w okresach występowania,
f) dokonywanie innych potrąceń z wynagrodzeń, współpraca z komornikami i sądami w zakresie dotyczącym zajęcia wynagrodzeń,
g) sporządzanie dokumentów rozliczeniowych oraz korekt dokumentów do ZUS, sporządzanie raportów ZUS RMUA,
h) przygotowywanie zaświadczeń o zarobkach, zaświadczeń o zatrudnieniu i wynagrodzeniu, zaświadczeń ZUS Z-3,
i) sporządzanie wniosków o refundację części wynagrodzeń pracowników zatrudnionych w ramach prac interwencyjnych,
j) sporządzanie rocznych informacji podatkowych oraz rozliczenia roczne pracowników do Urzędu Skarbowego,
k) załatwianie innych spraw z zakresu płac i ubezpieczeń społecznych pracowników, zleconych przez Skarbnika Gminy.
2) Prowadzenie ewidencji i księgowości jednostek kultury, dekretowanie dokumentów księgowych zgodnie z obowiązującym zakładowym planem kont.
3) Sporządzanie zestawień obrotów i sald, analiza i kontrola kont rozrachunkowych, przeprowadzanie weryfikacji kont księgowych, wyjaśnienie powstałych różnic, inwentaryzacja roczna tych kont
4) Dokonywanie wstępnej kontroli kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i finansowych oraz ich zgodności z planem finansowym
5) Obsługa wypłat diet Radnych, Przewodniczącego i Wiceprzewodniczących Rady Gminy i sołtysów.
6) Rozliczanie ryczałtów pracowników korzystających z samochodów prywatnych do celów służbowych oraz sporządzenie list do wypłaty.
7) Wypłata i rozliczanie zaliczek bankowych pracowników.
8) Sporządzanie przelewów bankowych wydatków urzędu na podstawie zatwierdzonychi opisanych dokumentów księgowych.
9) Sporządzanie sprawozdań, analiz, informacji i zestawień niezbędnych do projektowania budżetu oraz wynikających z zakresu obowiązków na stanowisku.
10) Przekazywanie do archiwum zakładowego posiadanych dokumentów, dowodów księgowych a także teczek prowadzonych spraw- w terminach i w sposób przewidziany przepisami ogólnymi i wewnętrznymi.
11) Sporządzanie informacji, deklaracji i sprawozdań z zakresu wykonywanych czynności.