-->
Stanowisko pracy ds. wymiaru podatków, windykacji i egzekucji podatków i opłat lokalnych
1) Przygotowywanie projektów uchwał w sprawie podatków i opłat lokalnych, w sprawie ustalania inkasa, inkasentów i wysokości ich wynagrodzenia.
2) Dokonywanie wymiaru podatków i opłat lokalnych w oparciu o aktualne przepisy
i uchwały Rady.
3) Zakładanie i prowadzenie obowiązujących rejestrów wymiarowych, rejestrów przypisów i odpisów, rejestrów podań i odwołań w sprawach podatkowych od osób fizycznych i prawnych.
4) Prowadzenie ewidencji podatników i bieżąca aktualizacja danych.
5) Przyjmowanie deklaracji podatkowych, analiza i kontrola ich prawidłowości.
6) Pomoc przy rozliczaniu sołtysów i inkasentów z zainkasowanych należności podatkowych.
7) Bieżące dokonywanie przypisów i odpisów w rejestrze zobowiązania pieniężnego oraz ich uzgadnianie z księgowością podatkową.
8) Terminowe wyliczanie skutków finansowych z tytułu udzielonych ulg ustawowych, zaniechań poboru podatków oraz skutków obniżenia maksymalnych stawek podatków przez Radę Miejską w zakresie: podatku rolnego, podatku leśnego, podatku od nieruchomości oraz prowadzenie ewidencji w zakresie skutków finansowych.
9) Terminowe rozpatrywanie wniosków o umorzenie, odroczenie, rozłożeń na raty, zaniechanie poboru zobowiązania pieniężnego oraz podatków i opłat lokalnych oraz prowadzenie ewidencji podań w sprawach ulg, odroczeń, umorzeń oraz rozłożenia na raty
10) Przygotowywanie decyzji w sprawach podatkowych, w tym w zakresie stosowania ulg, umorzeń, odroczenia terminów płatności podatków ( w tym w zakresie pomocy publicznej i de minimis oraz przyznawanych na podstawie ustawy o podatku rolnym).
11) Sporządzanie i przekazywanie z wykorzystaniem aplikacji SHRIMP, sprawozdań o udzielonej pomocy publicznej, albo informacji o nie udzieleniu takiej pomocy w danym okresie sprawozdawczym
12) Wydawanie zaświadczeń o stanie majątkowym oraz wszelkich zaświadczeń w zakresie podatków.
13) Bieżąca analiza zaległości i terminowe podejmowanie czynności egzekucyjnych w przypadku nieuregulowania w terminie dochodów budżetu gminy z tytułu podatków i opłat lokalnych egzekucyjnych, wystawianie upomnień i tytułów wykonawczych, przygotowanie dokumentacji do wpisów na hipoteki.
14) Prowadzenie bieżącej korespondencji z KRUS.
15) Prowadzenie postępowań w sprawach podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego w produkcji rolnej oraz terminowe i rzetelne prowadzenie sprawozdawczości dotyczącej zwrotu podatku akcyzowego.
16) Przekazywanie do archiwum zakładowego posiadanych dokumentów, dowodów księgowych a także teczek prowadzonych spraw- w terminach i w sposób przewidziany przepisami ogólnymi i wewnętrznymi
17) Sporządzanie informacji, deklaracji i sprawozdań z zakresu wykonywanych czynności