-->
1) Gospodarowanie i zarządzanie komunalnymi gruntami zabudowanymi i przeznaczonymi w planach zagospodarowania przestrzennego pod zabudowę, w tym ich zbywanie , oddawanie w użytkowanie wieczyste, użytkowanie, dzierżawę, najem, użyczenie i zarząd,
2) Ustalanie ich wartości , cen i opłat za ich korzystanie,
3) Zlecanie i odbiór robót geodezyjno-szacunkowych,
4) Komunalizację mienia,
5) Organizowanie przetargów na nieruchomości komunalne,
6) Zbywanie nieruchomości komunalnych,
7) Nabywanie nieruchomości niezbędnych dla realizacji zadań Gminy,
8) Rozgraniczanie i podział, oraz scalanie nieruchomości,
9) Tworzenie zasobów gruntów komunalnych,
10) Zagospodarowanie wspólnot gruntowych,
11) Sprzedaż lokali mieszkalnych, nieruchomości; oddawanie w użytkowanie wieczyste, użytkowanie i wydzierżawianie gruntów komunalnych,
12) Wymianę, scalanie i zamiana gruntów,
13) Publikację wykazów: nieruchomości przeznaczonych do sprzedaży, oddanie w użytkowanie nieruchomości, najmu i sprzedaży lokali mieszkalnych,
14) Prowadzenie prac związanych z wynajmowaniem komunalnych lokali mieszkalnych,
15) Reprezentowanie Gminy jako właściciela w ustalaniu granic nieruchomości, zebraniach wspólnot mieszkaniowych,
16) Prowadzenie ewidencji gruntów i obiektów komunalnych (mapa rejestru) oraz aktualizacja wartości tego majątku,
17) Przygotowywanie dokumentacji dla celów notarialnych w przypadku sprzedaży, oddania w użytkowanie wieczyste dla nabywania nieruchomości,
18) Wnioskowanie o wpis do ksiąg wieczystych oraz wykreślania z ksiąg wieczystych długów i ciężarów,
19) Aktualizacja opłat rocznych z tytułu użytkowania wieczystego nieruchomości komunalnych,
20) Oddawanie nieruchomości w zarząd i administrowanie oraz orzekanie o wygaśnięciu zarządu i administrowania,
21) Udział w przekazywaniu nieruchomości państwowych i innych komunalnych na rzecz Gminy,
22) Wykonywanie prawa pierwokupu,
23) Zbywanie i nabywanie nieruchomości w drodze przetargów,
24) Prowadzenie spraw związanych z przekształceniem prawa użytkowania wieczystego nieruchomości w prawo własności,
25) Prowadzenie spraw organizacyjnych dotyczących funkcjonowania komisji mieszkaniowej,
26) Wyrażanie zgody na zmianę sposobu użytkowania lokali gminnych,
27) Współpraca z TBS,
28) Wykonywanie zadań związanych z obsługą funduszu sołeckiego
29) Wykonywanie innych zadań wynikających z przepisów prawa lub poleceń Burmistrza i Sekretarza Miasta i Gminy.
30) Prowadzenie, gromadzenie i archiwizacja wytworzonej dokumentacji zgodnie z obowiązującymi przepisami kancelaryjno – archiwalnymi. Przekazywanie uporządkowanej dokumentacji spisami zdawczo-odbiorczymi akt do archiwum zakładowego zgodnie z obowiązującym harmonogramem.
1) Wykonywanie czynności związanych z realizacją obowiązku obrony oraz współdziałanie z organami wojskowymi w administrowaniu rezerwami osobowymi,
2) Wzywanie do stawienia się poborowych przed Powiatową Komisją Lekarską i Poborową,
3) Współdziałanie ze Starostą i WKU przy przeprowadzaniu kwalifikacji wojskowej,
4) Tworzenie formacji obrony cywilnej,
5) Wykonywanie zobowiązań na rzecz mobilizacyjnych sił zbrojnych,
6) Wydawanie decyzji w sprawie przeznaczenia osób do wykonywania świadczeń osobistych i rzeczowych na rzecz obrony,
7) Przygotowywanie opinii w sprawie powoływania i odwoływania komendanta Posterunku policji,
8) Ponoszeniu odpowiedzialności za naruszenie przepisów przeciwpożarowych w stosunku do obiektów użyteczności publicznej stanowiących własność Gminy,
9) Ustalanie procedur postępowania na wypadek powstania pożaru, klęski żywiołowej lub innego miejscowego zagrożenia,
10) Nadzór nad organizacją i funkcjonowaniem jednostek OSP,
11) Nadzór nad wyposażeniem, utrzymaniem, wyszkoleniem i zapewnieniem gotowości bojowej jednostek OSP działających na terenie Miasta i Gminy,
12) Wykonywanie obowiązków pełnomocnika ds. ochrony informacji niejawnych w tym zadań wynikających z przepisów ustawy z dnia 5 sierpnia 2010 roku o ochronie informacji niejawnych (Dz. U. Nr 182, poz. 1228),
13) Opracowywanie rocznych wytycznych oraz planu zasadniczych zamierzeń w zakresie wykonywanie zadań obronnych,
14) Opracowywanie planów i programów szkolenia obronnego, a także organizowanie szkolenia i prowadzenia dokumentacji szkoleniowej,
15) Opracowywanie, uzgadnianie i przedkładanie do akceptacji planu operacyjnego funkcjonowania gminy, a także stosownych programów obronnych,
16) Opracowywanie i uaktualnianie planu przygotowań służby zdrowia gminy na potrzeby obronne,
17) Realizowanie przedsięwzięć związanych z przygotowaniem stanowiska kierowania Burmistrza Miasta i Gminy zapewniającego realizację zadań obronnych w wyższych stanach gotowości obronnej państwa,
18) Opracowanie projektu regulaminu organizacyjnego Urzędu Miasta i Gminy na czas wojny oraz projektu zarządzenia Burmistrza Miasta i Gminy w/w regulamin w życie,
19) Opracowywanie i bieżące uaktualnianie dokumentów zapewniających sprawne wykonywanie zadań obronnych w wyższych stanach gotowości obronnej,
20) Opracowywanie i uaktualnianie dokumentacji Stałego Dyżuru,
21) Analizowanie wniosków wojskowych komendantów uzupełnień w sprawie świadczeń na rzecz obrony, a także prowadzenie postępowania wyjaśniającego i przygotowywanie decyzji o przeznaczeniu osób lub rzeczy na potrzeby świadczeń na rzecz obrony,
22) Opracowywanie rocznych planów świadczeń osobistych i doraźnych świadczeń rzeczowych oraz planu świadczeń osobistych i etatowych (doraźnych) świadczeń rzeczowych przewidzianych do wykonywania w razie ogłoszenia mobilizacji i wojny, a także innych niezbędnych w tym zakresie dokumentów,
23) Prowadzenie spraw związanych z reklamowaniem żołnierzy rezerwy od obowiązku pełnienia czynnej służby wojskowej w czasie ogłoszenia mobilizacji i wojny,
24) Opracowywanie dokumentacji oraz realizowanie innych przedsięwzięć przygotowawczych do przeprowadzenia Akcji Kurierskiej,
25) Planowanie i prowadzenie kontroli z zakresu realizacji zadań obronnych,
26) Koordynowanie i inspirowanie rozwoju wszelkich form kultury fizycznej i sportu oraz współdziałanie w tym zakresie ze szkołami i społeczeństwem,
27) Współdziałanie z Wodnym Ochotniczym Pogotowiem Ratunkowym w celu zapewnienia bezpieczeństwa osób kąpiących się, pływających,
28) Organizowanie i nadzór nad funkcjonowaniem miejsca wykorzystywanego do kąpieli,
29) Współpracę z organami bezpieczeństwa i porządku publicznego w celu utrzymania bezpieczeństwa i porządku publicznego w Gminie,
30) Zarządzanie budynkiem Urzędu, konserwacją obiektu i urządzeń technicznych,
31) Nadzorowanie i organizowanie planu ochrony obiektu – budynku Urzędu,
32) Gospodarowanie mieniem Urzędu- zaopatrywanie pracowników Urzędu w niezbędny sprzęt biurowy i wyposażenie , w tym materiały biurowe i kancelaryjne i środki czystości niezbędne do prawidłowego funkcjonowania Urzędu oraz bieżąca ich ewidencja,
33) Zaopatrywanie w tablice i pieczecie,
34) Nadzór nad należytym utrzymanie porządku w budynku Urzędu Miasta i Gminy pod względem technicznym oraz jego zabezpieczenie przed włamaniem i kradzieżą,
35) Flagowanie i dekorowanie budynku na wszystkie uroczystości Samorządowe oraz z okazji świąt narodowych.
36) Sporządzanie wniosków do wypłaty ekwiwalentu dla strażaków OSP biorących udział
w działaniach ratowniczych lub szkoleniach organizowanych przez Państwową Straż Pożarną lub Gminę do 20 dnia miesiąca kończącego kwartał
37) Przekazywanie sołectwu zakupionych ruchomości w ramach funduszu sołeckiego i sporządzanie protokołu zdawczo- odbiorczego,
38) Organizowanie i współudział w imprezach sportowych organizowanych przez Gminę i jednostki podległe.
39) Prowadzenie, gromadzenie i archiwizacja wytworzonej dokumentacji zgodnie
40) Z obowiązującymi przepisami kancelaryjno – archiwalnymi. Przekazywanie uporządkowanej dokumentacji spisami zdawczo-odbiorczymi akt do archiwum zakładowego zgodnie z obowiązującym harmonogramem.
1) Prowadzenie spraw kancelaryjno-technicznych, obsługi sekretariatu,
2) Udzielanie kompleksowej informacji o zakresie działania Urzędu oraz kierowanie interesantów do właściwych komórek organizacyjnych, wydawanie druków, wniosków stosowanych w Urzędzie,
3) Przyjmowanie interesantów zgłaszających sprawy, podania, petycje, skargi i wnioski oraz organizowanie im kontaktów z Burmistrzem,
4) Przechowywanie i zabezpieczenie pieczęci urzędowych,
5) Obsługę urządzeń biurowych oraz obsługę centrali telefonicznej,
6) Prowadzenie i aktualizację podręcznych materiałów informacyjno-adresowych dla potrzeb Urzędu,
7) Prowadzenie spraw związanych z zamawianiem i dostarczaniem czasopism do Urzędu oraz prowadzenie spraw związanych z dystrybucją gazety lokalnej „Wieści Glinojecka”,
8) Przyjmowanie przesyłek wpływających przez pocztę: listów zwykłych, poleconych oraz faksów, podań składanych przez interesantów, informacji składanych ustnie do protokołu oraz wszelkiego rodzaju wpływów z zewnątrz jak i składanych z Urzędu Miasta Gminy przez pracowników, kierowników jednostek organizacyjnych,
9) Rozdział pism na poszczególne stanowiska pracy zgodnie z dekretacją,
10) Prowadzenie rejestru pism wpływających do Urzędu zgodnie z instrukcją kancelaryjną i ich rejestracja w programie DOCUSAFE,
11) Utrzymanie porządku i czystości w pomieszczeniach zajmowanych przez sekretariat, Burmistrza i Sekretarza Miasta i Gminy,
12) Prowadzenie pocztowej książki nadawczej, comiesięczne rozliczanie opłaty skredytowanej,
13) Prowadzenie rejestru delegacji,
14) Sporządzanie i prowadzenie list obecności i książki wyjść pracowników,
15) Prowadzenie spraw związanych z bieżącą obsługę sekretariatu,
16) Zabezpieczanie organizacyjne zebrań i spotkań organizowanych przez Burmistrza i Sekretarza,
17) Otwieranie i zamykanie (w tym zabezpieczanie) Urzędu pod nieobecność sprzątaczki.
18) Odpowiadanie za przechowywanie i zabezpieczanie testamentów sporządzanych przez Burmistrza.
19) Prowadzenie, gromadzenie i archiwizacja wytworzonej dokumentacji zgodnie z obowiązującymi przepisami kancelaryjno – archiwalnymi. Przekazywanie uporządkowanej dokumentacji spisami zdawczo-odbiorczymi akt do archiwum zakładowego zgodnie z ustalonym harmonogramem.
1) Obsługę Rady Miejskiej i jej organów, a w szczególności :
a) Gromadzenie i przygotowywanie materiałów niezbędnych do pracy Rady i jej Komisji Stałych,
b) obsługę kancelaryjno-biurową oraz merytoryczno-prawną Rady i jej komisji przy współpracy z Sekretarzem, Radcą Prawnym, a w tym organizacyjne przygotowanie sesji, posiedzeń komisji, opracowanie materiałów z obrad,
c) sporządzanie protokołu posiedzeń Rady i jej Komisji, ponoszenie odpowiedzialności za kompletne i prawidłowe zapisy przebiegu obrad, przechowywanie dokumentacji Rady i Komisji, udostępnianie jej do wglądu zainteresowanym,
d) prowadzenie niezbędnych rejestrów :
uchwał Rady,
interpelacji i wniosków Radnych,
e) zapewnienie prawidłowego i terminowego przygotowania przez właściwych merytorycznie pracowników materiałów na sesje i posiedzenia komisji,
f) udział w opracowywaniu projektów działania Rady na okres kadencji, rocznych i okresowych planów pracy Rady i jej organów oraz informowanie zainteresowanych o zadaniach wynikających z uchwalonych programowi planów,
g) sporządzanie i wysyłanie zawiadomień na sesję do radnych, sołtysów i zaproszonych gości, na posiedzenia komisji Rady, powiadamianie o innych spotkaniach organizowanych przez Burmistrza,
h) przedkładanie do realizacji odpisów uchwał Rady, wniosków i interpelacji Rady i komisji właściwym stanowiskom pracy oraz czuwanie nad ich terminowym załatwieniem,
i) przekazywanie uchwał do nadzoru Wojewody i do publikacji,
j) przekazywanie korespondencji do i od Rady, komisji Rady oraz Radnych,
k) prowadzenie ewidencji Radnych, spraw związanych z wygaśnięciem mandatów Radnych, zmianami w składzie osobowym Rady i jej organów,
l) opracowywanie na zlecenie Przewodniczącego Rady informacji, ocen, wniosków dla potrzeb Rady lub jej organów,
m) prowadzenie dokumentacji w sprawie skarg i wniosków złożonych do Rady
n) udzielanie pomocy radnym w wypełnianiu ich obowiązków;
o) ułatwianie kontaktów Radnych z wyborcami – 0pracowywanie harmonogramu dyżurów Przewodniczącego Rady i Wiceprzewodniczących Rady
2) Przygotowywanie pomieszczeń i obsługę - w tym protokołowanie - spotkań i zebrań organizowanych przez Burmistrza i Sekretarza,
3) Prowadzenie spraw związanych z wyborami sołtysów i rad sołeckich,
4) Pomoc w zakresie współdziałania sołectwa z organami Gminy,
5) Prowadzenie zbiorów protokołów i uchwał zebrań wiejskich oraz przekazywanie do realizacji wniosków z tych zebrań,
6) Ustalanie harmonogramu zebrań wiejskich oraz zapewnianie udziału w nich przedstawicieli organów zgodnie z tematyką zebrania,
7) Współpraca z sołtysami wsi, organizowanie pomocy w zakresie realizacji statutowych zadań,
8) Aktualizowanie statutów sołectw,
9) Wykonywanie zadań związanych z wyborami ławników
10) Prowadzenie ewidencji pieczęci urzędowych,
11) Prowadzenie spraw osobowych pracowników Urzędu i kierowników jednostek organizacyjnych Gminy, bez placówek oświaty,
12) Kompletowanie dokumentacji do celów emerytalnych i rentowych,
13) Kierowanie pracowników na okresowe badania lekarskie oraz prowadzenie spraw z zakresu ochrony zdrowia pracowników i BHP i p. poż,
14) Prowadzenie ewidencji czasu pracy i nieobecności oraz dokumentacji dotyczącej dyscypliny pracy,
15) Prowadzenie kontrolki urlopów wypoczynkowych i planu urlopów wypoczynkowych,
16) Naliczanie Zakładowego Funduszy Socjalnego dla pracowników Urzędu Miasta i Gminy Glinojeck,
17) Sporządzanie umów o dzieło i zleceń,
18) Prowadzenie sprawozdawczości dotyczącej spraw kadrowych i innych,
19) Kierowanie do pracy osób skazanych do wykonywania nieodpłatnej dozorowanej pracy na cele społeczne. Nadzór nad wykonywaniem tego obowiązku,
20) Współpraca z Powiatowym Urzędem Pracy w zakresie organizowania staży absolwenckich, prac interwencyjnych i robót publicznych,
21) Prowadzenie wszelkich spraw związanych z zawieraniem i kontrolą umów na używanie telefonów służbowych,
22) Prowadzenie rejestru zarządzeń wydanych przez Burmistrza,
23) Prowadzenie spraw dot. koordynacji i nadzoru nad służbą zdrowia,
24) Koordynowanie spraw związanych z ochroną zdrowia ludności, problematyką osób niepełnosprawnych, organizację opieki zdrowotnej i profilaktykę,
25) Przygotowywanie sprawozdań z pracy Burmistrza oraz realizacji zarządzeń własnych i uchwał Rady,
26) Prowadzenie, gromadzenie i archiwizacja wytworzonej dokumentacji zgodnie z obowiązującymi przepisami kancelaryjno – archiwalnymi. Przekazywanie uporządkowanej dokumentacji spisami zdawczo-odbiorczymi akt do archiwum zakładowego zgodnie z obowiązującym harmonogramem.
Osoba wytwarzająca informację: | Lewandowski Tomasz |
Data wytworzenia informacji: | 12-10-2017 |
Osoba wprowadzająca informację: | Lewandowski Tomasz |
Data wprowadzenia informacji: | 10-04-2019 |